سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه از آزارش ایمن باشی، به برادری با او رغبت کن [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
دانلود مقاله ، روش مطالعه زیست رتبه های برتر ، روش مطالعه شیمی دهم ، مقاله ، روش مطالعه شیمی رتبه های برتر ، تحصیل در استرالیا رایگان ، تحصیل در استرالیا ملک پور ، تحص ، تحصیل داروسازی در سوئیس ، تحصیل در استرالیا بدون ایلتس ، تحصیل رایگان در سوئیس ، روش مطالعه شیمی کنکور ، روش مطالعه شیمی 2 ، روش خواندن شیمی برای کنکور96 ، تحصیل در مقطع دکتری در سوئیس ، روش خواندن زیست دهم ، هزینه تحصیل در استرالیا 2017 ، شرایط تحصیل پزشکی در سوئیس ، لیست دانشگ ، مجله مناسب برای چاپ مقاله ، مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی استرالیا ، مدت زمان صدور ویزای تحصیلی استرالیا ، مشاوره برای تحصیل در هند ، شرایط زندگی در صربستان ، شرایط گرفتن ویزای تحصیل استرالیا ، شرایط مهاجرت به صربستان ، شرکت پیشگامان صفر و یک ، شکست ، فصلهای مرتبط زیست شناسی ، هزینه تحصیل در مقطع ارشد در استرالیا ، هزینه فوق لیسانس در کانادا ، کتاب خارجی ، مقاله IEEE ، مقاله ISI ، مقاله خارجی ، مقاله رایگان ، مهاجرت تحصیلی ، هزینه تحصیل پزشکی در هن ، روش خواندن شیمی بر ، روش خواندن شیمی برای کنک ، روش خواندن شیمی برای کنکور ، تحصیل در هند پونا ، تحصیل در هند داروسازی ، تحصیل در هند دندانپزشکی ، تحصیل در کانادا ، راه اندازی کسب و کار ، رشته های دانشگاه ژنو ، روش تست پوششی ، روش تست زدن بدون معلومات ، روش خواندن ادبیات برای کنکور ، روش خواندن زیست 1 ، روش خواندن زیست برای امتحان نهایی ، روش خواندن زیست برای کنکور ، روش درس ، روش زیست خواندن ، روش صحیح تست زدن ، روش مطالعه درس زبان فارسی ، روش مطالعه زبان فارسی برای امتحان نهایی ، روش مطالعه شیمی 3 ، روش مطالعه زیست شناسی ، زبان فارسی کنکور ، زندگی در صربستان ، سایت پروکوئست ، سفر ، شرایط پذیرش دانشگاه های سوئیس ، تحصیل رایگان در مقطع دکتری ، ترتیب مطالعه شیمی کنکور ، تست پوششی چیست ، تست زدن در خانه ، تست مضربی چیست ، تور ، جزوه زبان فارسی دوم دبیرستان pdf ، چاپ مقاله ، چاپ مقاله در ژورنال های معتبر ، چگونه تست بزنیم تا موفق شویم ، چگونه در خانه تست بزنیم ، چگونه میتونیم به طور صحیح برای کنکور تست بزنیم ، خرید مقاله ، خرید مقاله خارجی ، خرید کتاب خارجی ، خلاصه زبان فارسی 2 ، خلاصه زبان فارسی 3 ، خلاصه زبان فارسی کنکور ، دانشگاه epfl سوئیس ، دانشگاه سنت ، دانشگاه های انگلیسی زبان سوئیس ، دانلود رایگان مقالات IEEE ، دانلود رایگان مقاله ، تحصیل پزشکی در صربستان ، تحصیل در انگلستان ، تحصیل در روسیه ، تحصیل در فنلاند ، تحصیل در مقطع دکت ، تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا ، ProQuest ، ادامه تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا ، ادامه تحصیل در کشور های خارجی ، استارت آپ ، استاندارد ، بورس تحصیلی در استرالیا ، پایگاه SciFinder ، پایگاه علمی ProQuest ، پزشکی صربستان ، پیروزی ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :21
بازدید دیروز :7
کل بازدید :43939
تعداد کل یاداشته ها : 28
103/1/9
9:5 ع

چگونه میتونیم به طور صحیح برای کنکور تست بزنیم

در مرحله ی اول شما بر فرض مثال قسمت بردار مکان تا سرعت لحظه ای را مطالعه میکنید و تست هاش رو میخواید بزنید… ولی باید دقت کنیم که در هر مرحله یک سوم اون تست ها را باید بزنیم.یعنی 20 تست

 

مرحله دوم که شتاب متوسط و شتاب لحظه ای میباشد بر فرض مثال 40 تست دارد . ما از این 40 تست حدود 15 تست از این قسمت میزنیم و 10 تا 15 تست هم از قسمت های قبلی میزنه یعنی از مرحله ی اول خودش.

 

مرحله ی سوم نمودار ها میباشد که بر فرض مثال هفته ی بعد به این قسمت میرسه که شامل 50 تست هستش… پس از مطالعه ی اون مبحث ما میایم و 20 تست از این قسمت میزنیم و از مرحله ی اول و دوم هر کدوم 10 الی 15 تست جواب میدهیم.

 

و به همین شکل میره جلو و در انتها این فصل رو تموم میکنه.

 

ولی یکی از مهمترین نکته ها دوره کردن درس ها برای کنکور در بازه های زمانی مختلف میباشد.

 

حل تست پوششی اگر چه من پیشنهاد میکنم که برای کسانی که زمان ندارند بخوان دوتا برنامه عقب تر یعنی حداقل 6 یا 9 روز عقب تر از برنامه های فعلی خودشون ، حل تست پوششی بزنن تا بتوانند به تسلط خوبی در این قسمت برسند. برای دانش آموزانی که قوی تر هستند و میتونند کار بیشتر انجام بدهند پیشنهاد من این هستش که تا یکماه از اون فصل تست حل کنند حتی به اندازه ی اندک.

 

چند مرحله دوره و مرور انجام دهیم؟

بستگی داره ، اگر شما یک قسمتی رو خیلی تسلط داشته باشی ممکنه با همون بار اول به تسلط کامل روی اون مبحث پیدا کنی و بتونی به راحتی تست ها را پاسخ دهی. و بار های بعدی بتونی خیلی سطحی دوره کنی.. پس جواب دقیقی نمیشه داد و نسبت به میزان تسلط ما تعداد دوره را مشخص میکنیم.

 

چند تا تست بزنم برای یک مبحث؟

باید به اندازه ای تست زده بشه که حس کنید مشکل شما در اون قسمت خاص برطرف شده باشه.و مطلب رای شما جا افتاده باشه. برای مثال شما باید تا حدی این کار رو انجام بدی که میکنی مطلب جا بیفته.برای هر درسی نیز به این شکل است.. متأسفانه ما میبینیم خیلی از دانش آموزان در ارتباط با درس زبان فارسی کنکور و یا هر درس دیگر می آیند و به جای زدن تست ها به صورت پوششی و مستمر ، در یک بازه ی زمانی این تست ها رو میزنن که این کار بسیار اشتباه است.

 

مثلأ زمانی که یک دانش آموز میخواد تست بزنه مثلأ از قسمتی مثل سقوط آزاد ، بر فرض مثال این قسمت 70 تا تست داره… دانش آموز از تست 1 تا تست 70 رو در یک مرحله میزنه ..

 

وقتی ازش میپرسی همش نکته داشته برات ؟؟ میگه نه … بهش میگم از چه تستی این مشکل برطرف شد و دیگه نکته ای نداشت ؟ دانش آموز میگه از تست 15 دیگه دستم گرم شده بود روی تست..و چون دانش آموز همه بقیه تست ها رو درست میزنه چون نکته ی خاصی نداشته پس خیلی ذوق میکنه و میخواد همه ی تست رو بزنه… که ان کار کاملأ غلط هستش. و این کار در اون لحظه جنبه ی وقت هدر دادن داره.

 

ما باید به  قدری تست از اون سرفصل بزنیم که حس کنیم اون مطلب برای ما جا افتاده و زمانیکه این اتفاق افتاد باید بریم سراغ سرفصل های بعدی.

 

گاهی اوقات یکسری قسمت ها هستش که در واقع خیلی تعداد تست کمی داره و کل سرفصل حدودأ 6 تا تست داره… اونارو هم باید به صورت پوششی بزنیم؟

 

خیر.. در این مواقع که تعداد تست یک سرفصل کم هستش تمامی تست ها در یک مرحله زده بشه و هیچ مشکلی از این بابت نیست.اون قسمت از سرفصل چون اهمیت خاصی نداشته پس طراح اون کتاب از اون قسمت به سرعت عبور کرده… پس جای نگرانی نیست. ولی این به این معنا نیست که ما نخوایم این تست ها رو بزنیم…

 

نکته ای که بسیار مهم هستش در ارتباط با موفقیت در کنکور و باید به آن توجه کنیم این هستش که هر چقدر میزان دوره و مرور ما بیشتر باشد به همان نسبت در این امر موفق خواهیم بود.

 

آیا دوره و مرور های آزمون های آزمایشی مانند قلمچی و گزینه دو کافی هستش؟

جواب ما منفی هستش… آزمون های قلمچی سیاست آنها به این شکل هستش که اوایل دوره و مرور را خیلی زیاد در برنامه ی خودش میزاره. و اینکار به دلیل جذب بیشتر دانش آموزان هستش. به همین دلیل میاد نیم سال اول رو خیلی خیلی روی دوره و مرور هاش تمرکز میکنه. و عملأ دیده میشود که دوره و مرور ها بر طبق اصول نیست … مخصوصأ در نیم سال دوم ، پس این کار باعث میشود که هر دانش آموزی نیاز داشته باشد که دوره و مرور مخصوص به خودش رو داشته باشه.و اینکار رو باید با مشاور تحصیلی خودتون هماهنگ کنید تا بازه های زمانی مختلف را برای دوره و مرور قرار دهد.

 

یک نکته ای که خیلی مهم هستش در ارتباط با تست زنی و دوره و مرور این هستش که زمانی که آزمون یک قسمتی رو از شما نمیخواد و از اون قسمت عبور کرده دلیل بر این نیست که شما نباید اون قسمت رو مطالعه کنید. دانش آموز باید به این موضوع توجه کنید که زمانی که برنامه ی آزمون از یک قسمتی عبور کند و برود دلیل بر این نیست که شما اون مبحث خاص را کنار بگذارید.بلکه خودتون باید برای اون فصل ، دوره و مرور مخصوص به خودش رو قرار بدید. پس به آزمون های آزمایشی اکتفا نکنید.

 

آیا تست ها را مضربی بزنیم یا از هر مبحث چند تا تست بزنیم؟ به چه صورت تست بزنیم؟

قطعأ باید به ترتیب تست زده بشه. اکثر کتاب های کمک آموزشی بازار ترتیب چینش تست های آن ها به این شکل هستش که میاد تست ها را از آسون به سخت میچینند. و زمانیکه شما به صورت مضربی تست میزنید ، به سرعت از اون چینش و استاندارد تست زنی عبور میکنید. به دو علت این موضوع رو مطرح میکنم…

 

اولین دلیل این هستش که ، زمانی که مضربی تست میزنید ، به سرعت از اون روند آموزشی که مؤلف اون کتاب برای شما در نظر گرفته عبور میکنید و به سرعت وارد تست های سنگین میشوید.

 

دومین علت به این منظور هستش که زمانیکه شما تست ها را به صورت مضربی میزنید ، ممکن است بعضی از نکته ها در تست مثلأ 15 هستش و همون نکته در تست 30 هم تکرار میشه و زمانیکه ما مضربی این تست ها را بزنیم باعث میشود که از این قسمت ها زود عبور کنیم.و در واقع ممکن است برخی از نکات را جا بندازیم.

 

در دوره های بعدی بریم سراغ درسنامه ی کتاب درسی یا اینکه با تست دوره کنیم؟

در زمان دوره و مرور نباید از درسنامه استفاده کنید … مخصوصأ برای دروس اختصاصی..چون در این صورت نمیتونید متوجه شوید که اون قسمت رو یاد گرفتید یا خیر… نکات تکمیلی تر این قسمت که آیا باید از درسنامه استفاده کنیم یا خیر در فایل صوتی مربوط به دوره و مرور قرار گرفته است.

 

آیا عمومی ها را بعد از خواندن مطلب حل تست انجام دهیم یا چند روز بعد این کار انجام بشه؟

در ارتباط با عمومی ها خیلی انتقادات وارد هستش که برخی از افراد شروع میکنن به گفتن این مطلب که حل تست از عمومی ها باید دو روز بعد اتفاق بیفته و اگر شما اون قسمت رو همون لحظه جواب بدی همه ی اون مطلب رو درست جواب میدی.من یک سوال از شما دانش اموزان دارم… زمانیکه شما درسی مثل عربی رو بخونید و همون لحظه تست بزنید تمامی تست ها درست هستش؟ قطعأ به این شکل نیست.

 

در سال های اخیر به دلیل اینکه عمومی ها رو به سمت مفهومی رفتن گذاشتند باید به این نکته توجه کنیم که حتمأ بعد از دروس عمومی باید حل تست و تمرین داشته باشم…تا مطلب برای ما جا بیفته و حتمأ باید حل تست بعد از مطالعه انجام بشه.